wyszukiwanie zaawansowane
» Wybor kasku rowerowego

Kontakt

  • E-mail:rowery@mirapolnext.pl
  • TelefonROWERY - (12) 312 51 80
    AKCESORIA I CZĘŚCI - (12) 312 51 94
  • Godziny działania sklepupn-pt 8.00 - 17.00

Wybor kasku rowerowego

Istnieją trzy podstawowe typy kasków rowerowych: miejski, sportowy i do jazdy wyczynowej. Ostatni typ to kaski przeznaczone dla osób uprawiających sporty ekstremalne (kaski „orzeszki” i „full face”).'
 

alt
  • Kaski miejskie. Ekonomiczne modele, które doskonale się sprawdzają na drogach podmiejskich, miejskich, dróżkach górskich jak również w przypadku jazdy na rolkach.
  alt
  • Kaski sportowe. Mało ważą, mają aerodynamiczny kształt i dobrą wentylację. Można je podzielić na kaski MTB (rozbudowane, z daszkiem, stworzone z myślą o kolarstwie górskim) i szosowe (lżejsze i bez daszka).
 altalt
  • Kaski „orzeszki” i „full face”. Kaski dla osób uprawiających sporty ekstremalne. Pełne, stosunkowo ciężkie, ale zapewniające zdecydowanie większą ochronę, niż kaski tradycyjne. Kaski „full face” prócz głowy dodatkowo zabezpieczają żuchwę.

Jak dobrać rozmiar?

Zmierz taśmą obwód głowy powyżej brwi. Taśma nie może być luźna ani też zbyt opięta.
Rozmiary na przykładzie kasków Giro:

XS - 52-53,5
S - 53,5 - 55,5
M - 55,5 - 57
L - 57 - 59
XL- 59 - 60,5
XXL - 60,5 - 62,5



Jak kask powinien leżeć na głowie?

Przód kasku powinien znajdować się tuż nad linią brwi. Jeżeli będzie za nisko, widoczność może być ograniczona, co będzie miało bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo. Z kolei jeżeli kask będzie "siedział" za wysoko, nie zabezpieczy nas dobrze w czasie upadku. Najprostszym sposobem dopasowania położenia kasku na głowie jest założenie gogli. Jeżeli kask jest założony prawidłowo, nie można podrapać się w czoło.
alt
 
Paski pod brodą

Paski mają za zadanie utrzymać kask na głowie, tak aby nie spadł i nie przesuwał się w czasie gwałtownych skrętów. Powinny być na tyle mocno zaciśnięte, aby kask się nie ruszał, ale nie powinny przeszkadzać przy niewielkich ruchach szczęką (jak np. przy żuciu gumy).
Paski powinny obejmować ucho (zobacz rysunek), a plastikowy element powinien znajdować się tuż poniżej małżowiny usznej. W razie potrzeby należy przesunąć go w górę lub w dół.
alt

Jak regulować przepływ powietrza?

Otwory wentylacyjne w kasku zimowym to świetny pomysł, choć z pozoru może wydawać się co najmniej bezsensowny. Docenimy je zwłaszcza jeżeli jeździmy ostrzej, a nie jest tak zimno, ale nawet w chłodne i wietrzne dni nie powodują wyziębienia głowy. Niektóre modele mają możliwość regulacji. Najprostszym sposobem są Weatherstrip plugs, czyli zatyczki do otworów. Zakładamy je, jak jest bardzo zimno, wyjmujemy, jeżeli zaczynamy się pocić. Bardziej eleganckim rozwiązaniem jest system Thermostat, gdzie wentylację można regulować przsuwając przycisk na kasku (zatykając i otwierając przepływ powietrza, nawet w czasie jazdy).
alt

Jak czyścić kask?

Kask powinien być myty wodą z mydłem lub innym łagodnym detergentem. Nie jest zalecane mycie powłoki kasku benzyną, naftą, itp. ponieważ może to spowodować widoczne przebarwienia lakieru. Wewnętrzną wkładkę z gąbki można wyjąć i uprać w wodzie z mydłem. Niepożądane zapachy można usunąć przpłukując wkładkę wodą z sodą oczyszczoną. Nie należy suszyć wkładki w piecu czy tym podobnych urządzeniach. Wysoka temperatura (powyżej 140 stopni) może spowodować stopienie powłoki kasku. Chociaż ryzyko stopienia jest minimalne, należy unikać pozostawiania kasku w nałonecznionych miejscach (np. w samochodzie) przez dłuższy czas.

Przejdź do strony głównej
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl